Vesti

30 GODINA BRITPOPA KROZ OBJEKTIV BRAJANA RAŠIĆA

today14. mart 2025.

Background

Deveta Kontakt konferencija u Beogradu zvanično će biti otvorena izložbom ,,30 godina britpopa kroz objektiv Brajana Rašića – Where Were You While We Were Getting High?“ Izložba će biti otvorena 20. marta u 18h i trajaće do 20. aprila u Anti Shop Elektropioniru (Cetinjska 15, Beograd).

Brajan Rašić je bio svedok nastanka ovog kulturnog pokreta na samom izvorištu. Tih godina je bio u Londonu i fotografisao je britpop zvezde. Mnoga njegova dela koja će biti izložena na devetoj Kontakt konferenciji do sada nisu bila predstavljena javnosti.

Kulturološke okvire, važnost izložbe i posebnost njenog autora približio je Branko Rosić, pisac i novinar:

,,Najviše su mi se glava videorikordera sa šest kristala pregrevala u eri britpopa, a nakon toga, mislim da više nisam ni snimao spotove. Zaista, od Oasis i Blura krenula je nova era koju smo i mi ovde, okovani sankcijama tih devedesetih, konzumirali sa bugarskih piratskih diskova i… videorikordera. Britpop je bio poslednji veliki trzaj rokenrola, britanskog (i svetskog) rokenrola. Da bi neka stvar bila velika mora imati dva suprostavljena velika imena. Tako je to u fudbalu (Man utd- Man city, Zvezda -Partizan…), političkim izborima, i naravno u muzici. Bitlsi i Rolingstonsi su dobili nastavak devedesetoh u titanskom ratu Blura i Oasis. Prava histerija i „rat“ nastao je kada su ova dva benda objavila singlove u istom danu. Blur sa „Country house“ i Oasis „Roll with it“ su zatresli FM talase, gramofone, video rikordere sa glavama od 6 kristala. Bio je to zaista rat mada je kreator hitova Oasisa Noel Galager rekao kasnije da su obe ove pesme „čisto sranje.“ Brit pop je i novo lice Britanije i novi laburisti Tonija Blera koji na čuvenu žurku nakon što je postao premijer zove Noela Galagera, a ovaj će se kasnije odreći i svih pića, kanapea i druženja te večeri kao i samog Blera i laburista smatrajući ih istim torijevcima.“, 

FOTO: Jakov Simović

Brajan Rašić je tih godina bio u Londonu i slikao britpop zvezde od samog nastanka. Tako je i proveo dan sa sasvim novim bendom Blur i to na Mančester skveru, dvorištu mzičkog džina EMI na čijem stepeništu i terasi su se slikali i the Beatles, a Rašić stavio ispred objektiva Albarna i ekipu. Slikao je Oasis na onom klučnom koncertu na Knebworthu gde su na stejdžu britanske top ikonografija crvena telefonska govornica kao i rols rojs (potpoljen u bazen što je repriza postupka Kejt Muna iz The Who sa istim vozilom). Slikao je Pulp čija je „Common people“ proglašena za ultimate pesmu brit popa. Na izložbi Brajana Rašića posvećenu britpopu tokom Kontakt konferencije imate priliku da sa pola metra odgledate sve one kadrove koji su učinili britansku pop kulturu toliko velikom.“

30 godina britpopa kroz objektiv Brajana Rašića, Where Were You While We Were Getting High?“ Anti Shop Elektropionir!
Od 20. marta do 20 aprila 2025.

FOTO: Promo materijal

 

Budući da su aktuelna dešavanja u Srbiji dotakla ne samo društvene, već umnogome i kulturne okvire, ovogodišnje izdanje Kontakt konferencije biće fokusirano na revijalni muzički deo i dve ekskluzivne izložbe. KONTAKT je platforma za jačanje kulturne infrastrukture regiona. Jedina je relevantna muzička konferencija u Srbiji i organizuje se svakog marta od 2017. godine. I ove godine će početi u martu i trajaće do kraja maja.

FOTO: Promo materijal / Poster

Written by: Katarina Popovic

Previous post

Vesti

STEREO MC’S NASTUPAJU 16. AVGUSTA NA NIŠVILU!

Čuveni britanski hip hop / electro funk sastav Stereo MC’s nastupiće u glavnom programu predstojećeg Nišville jazz festivala u subotu, 16. avgusta 2025. na Platou niške Tvrđave. Ovaj poznati kvartet, predvođen osnivačima benda, dvojcem Rob Birčom i Nik „The Head“ Halamom još od osnivanja 1985. godine skreće pažnju svojim zaraznim plesnim ritmovima i često su najavljivani kao jedan od najboljih britanskih hip hop dua svih vremena. Ali, svakako je pogrešno […]

today14. mart 2025.

rock radio beograd logo

Kontakt

© 2022 ROCK RADIO. SVA PRAVA ZADRŽANA

© 2022 ROCK RADIO. SVA PRAVA ZADRŽANA